~♥✿.¸¸.•´✿◕~♥✿.¸¸.•´✿◕~♥✿ Ceriakan Hidupmu ~♥✿ ~♥✿.¸¸.•´✿◕~♥✿.¸¸.•´✿◕

Assalamualaikum dan selamat datang ke Blog ALBUM KENANGAN ni...Blog ini sekadar mengimbau kembali kenangan bersama keluarga,saudara-mara serta sahabat handai. Juga diselitkan sedikit artikel-artikel yang berkaitan dengan Islam serta kisah kehidupan yang kebanyakkannya dikirim oleh sahabat-sahabat di Kelab Usrah dan dakwah, sedikit sebanyak memberi peringatan dan juga pengajaran dalam kita mengharungi kehidupan seharian sebagai seorang muslim. Jadi sambil-sambil menikmati keindahan alam ciptaan ALLAH...sudi-sudilah meluangkan masa melayari dan membacanya yer...sekurang-kurangnya kita sama-sama memperolehi sesuatu yang lebih bermakna di dunia dan bekalan di akhirat kelak.InsyaAllah. Akhir kata ~♥✿.¸¸.•´✿◕MARI JADI ORANG BAIK • ~♥✿.¸¸.•´✿◕ ◕JAGA IMAN ◕JAGA SOLAT◕JAGA AKHLAQ ◕TUTUPLAH AURAT ~♥✿Selamat menonton dan membaca~♥✿

IM 5SC GRADUATION DAY PERFORMANCE

Selasa, Mac 22, 2011

Melawat kilang BOH.

 

Dalam perjalanan pulang kami singgah di ladang  BOH untuk membeli teh.  Kebetulan sampai jer di sana pekerjannya mempelawa kami melawat kilang tersebut.  Pernah juga tengok masa datang sini dulu…..masa tu anak-anak kecil lagi.  Seronok anak-anak melihat teh diproses…..

Cameron Highland 18.3.2011 180 Cameron Highland 18.3.2011 139

Cameron Highland 18.3.2011 140 Cameron Highland 18.3.2011 141

 Cameron Highland 18.3.2011 144 Cameron Highland 18.3.2011 148 

 Cameron Highland 18.3.2011 150 Cameron Highland 18.3.2011 151

 Cameron Highland 18.3.2011 154 Cameron Highland 18.3.2011 155

 Cameron Highland 18.3.2011 156 Cameron Highland 18.3.2011 164

Pekerja kilang ni menerangkan serba sedikit tentang proses membuat teh…..Ini ialh bahan hasilan selepas proses tersebut…..

Cameron Highland 18.3.2011 160 Cameron Highland 18.3.2011 161 

 Cameron Highland 18.3.2011 165 Cameron Highland 18.3.2011 166

Cameron Highland 18.3.2011 168 Cameron Highland 18.3.2011 169 

 Cameron Highland 18.3.2011 171 Cameron Highland 18.3.2011 176

Pilih jangan tak pilih……along nak teh tarik satu…..ha ha ha….macam-macam kemudahan sekarang ni…..semua 3 in 1 dah…..

 Cameron Highland 18.3.2011 192 Cameron Highland 18.3.2011 195

Cameron Highland 18.3.2011 199  Cameron Highland 18.3.2011 207 Cameron Highland 18.3.2011 208

Cameron Highland 18.3.2011 212Cameron Highland 18.3.2011 201Cameron Highland 18.3.2011 211 

Cuaca tidak beberapa elok…hujan turun dari tadi….ALHAMDULILLAH masa nak pulang hujan dah teduh…. Sempat bergambar di ladang teh BOH ni…

Kemudian terus je pulang….kami bergerak dari Ladang BOH elbih kurang jam 2.00 petang……Sampai rumah lebih kurang jam 7.15 petang……Sedih cerita kegemaran kak Mai dah terlepas…”Kejora dan Bintang”..kena tunggu jam 12.30 malam kalau nak tengok ulangannya…..itu sudah pasti……..

Lepas solat maghrib….suara-suara dah kedengaran…Laparlah…nak makan apa malam ni……..Semua dah penat…..nak tahu kami makan apa jom lihat…….

http://myzajresepi.blogspot.com/2011/03/maggi-kari-sayuran.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Makna Bacaan Dalam Solat

Kamus Bahasa Arab

English to Arabic to English Dictionary
Find word:
Exact Word / Starting Word Sub Word
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
www.SearchTruth.com

OMBAK RINDU

Jom skodeng

Majlis Graduasi Mrsm Slideshow: Maizah’s trip from Putrajaya, Selangor, Malaysia to Kampung Pondok Upih (near Georgetown, Pulau Penang) was created by TripAdvisor. See another Georgetown slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

MAJLIS GRADUASI NUR HADIRAH IZZATI

Hari Graduasi Dira Slideshow: Maizah’s trip to Bangi, Selangor, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Bangi slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.