~♥✿.¸¸.•´✿◕~♥✿.¸¸.•´✿◕~♥✿ Ceriakan Hidupmu ~♥✿ ~♥✿.¸¸.•´✿◕~♥✿.¸¸.•´✿◕

Assalamualaikum dan selamat datang ke Blog ALBUM KENANGAN ni...Blog ini sekadar mengimbau kembali kenangan bersama keluarga,saudara-mara serta sahabat handai. Juga diselitkan sedikit artikel-artikel yang berkaitan dengan Islam serta kisah kehidupan yang kebanyakkannya dikirim oleh sahabat-sahabat di Kelab Usrah dan dakwah, sedikit sebanyak memberi peringatan dan juga pengajaran dalam kita mengharungi kehidupan seharian sebagai seorang muslim. Jadi sambil-sambil menikmati keindahan alam ciptaan ALLAH...sudi-sudilah meluangkan masa melayari dan membacanya yer...sekurang-kurangnya kita sama-sama memperolehi sesuatu yang lebih bermakna di dunia dan bekalan di akhirat kelak.InsyaAllah. Akhir kata ~♥✿.¸¸.•´✿◕MARI JADI ORANG BAIK • ~♥✿.¸¸.•´✿◕ ◕JAGA IMAN ◕JAGA SOLAT◕JAGA AKHLAQ ◕TUTUPLAH AURAT ~♥✿Selamat menonton dan membaca~♥✿

IM 5SC GRADUATION DAY PERFORMANCE

Sabtu, Februari 04, 2012

Desaru, Johor

Hari ni, lepas ambil Along di Skudai, kami terus ke Desaru, Johor.  Saja nak tinjau-tinjau bahagian selatan Semenanjung pula.  Kami menginap di Rumah Peranginan TNB semalam je sebelum teruskan perjalanan pulang.

Desaru 2

Inilah rupanya rumah TNB tu, memang selesa. Ruangan BBQ disediakan juga, tapi kami tak sempatlah nak berBBQ sebab nak rasa makanan sebelah selatan pulak.

               Sebelah petang kami ke tepi pantai desaru. Kebetulan masa tu ada pameran di Muzium Nelayan.  Oleh kerana kami sampai dah petang, hanya ruangan pameran ikan duyung , jenglot dan beberapa barangan lama milik seseorang yang dapat kami saksikan. 

Desaru 3

Kemudian kami ke tepi pantai…Anginnya memang kuat.  Kami santai saja di tepi pantai.  Menurut kakak yang jaga rumah TNB tu, bermandi-manda tidak digalakkan  kerana musim tengkujuh.Tapi aku tengok ada juga yang mandi di situ.  Anak-anak termasuk ayahnye teringinlah nak bermain dengan layang-layang. Jom saksikan kerenah mereka……

Desaru 4

Terror juga mereka ni main ….rasanya layang-layang tu tertinggilah sebab  sampai dua kali beli benang pun tak cukup.

Desaru 5

Santai tepi pantai… ombak  rindu…..

Desaru 1

Desaru 8

Kami di pantai tu sampai senja…….lepas solat maghrib, kami jalan-jalan cari makan. Menurut kakak yang jaga rumah TNB tu, kalau nak cari makan pergi ke Bandar Penawar.  Berpusing-pusing juga kami cari kedai makan di sini.

Desaru 6

Rugilah kami hari ni, tak dapat makan ikan bakar.  Tukang bakar ikan tu tak  ada.  Tapi Sedap juga makan di sini.  Kami order ayam masak merah, sayur kangkung, sup daging (untuk Dira)tomyam campur dan udang goreng tepung. Erggggg kenyangnye…….Ok da da dulu le ye….esok jumpa lagi..InsyALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Makna Bacaan Dalam Solat

Kamus Bahasa Arab

English to Arabic to English Dictionary
Find word:
Exact Word / Starting Word Sub Word
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
www.SearchTruth.com

OMBAK RINDU

Jom skodeng

Majlis Graduasi Mrsm Slideshow: Maizah’s trip from Putrajaya, Selangor, Malaysia to Kampung Pondok Upih (near Georgetown, Pulau Penang) was created by TripAdvisor. See another Georgetown slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.

MAJLIS GRADUASI NUR HADIRAH IZZATI

Hari Graduasi Dira Slideshow: Maizah’s trip to Bangi, Selangor, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Bangi slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.